Letbanerne er på vej. Tre steder i Danmark er man enten i gang med at bygge eller projektere de nye offentlige transportmidler. Odense åbner deres første letbane i 2020. Men allerede nu ombygges der for at gøre plads til den 14,5 km lange strækning.
To ”gejsere” skyder op ad jorden ved havnefronten i Horsens. De er 11 etager høje og dækker over 40 enorme og eksklusive boliger med højt til loftet indenfor og masser af plads udenfor på altanerne, der alle er over 50 m2 store.
Radisson Blu Scandinavia Hotel i København er med sine 26 etager Danmarks højeste hotel. Og med 542 værelser, fire restauranter, to barer og ikke mindst Casino Copenhagen i bygningen er der masser af mennesker til at slide på gulvene.
Fremtidens parkeringshus finder man i Nordhavn. Indeni er der plads til bilerne, men udvendigt er der store altankasser med masser af beplantning.
P-automater over hele landet bliver ofte udsat for lidt af hvert. De står ude året rundt – i regn og blæst, sne og slud. Og i nattens mulm og mørke kan de risikere at blive ramt af hærværk. Nogle bliver overmalet med graffiti, andre bliver der sat klistermærker på.
All Remove begynder 2017 med et nyt, spændende samarbejde med Ambercon – en af Danmarks førende beton-elementproducenter. Udover at producere præfabrikerede betonelementer leverer Ambercon også teglfacader, aluminium-inddækninger, vinduesmontager m. m.
”HVADRIKKER MØLR” og ”KLARPIRATSTART” – sådan har der i mange år stået på toppen af to markante industribygninger i Nordhavn. Bygningerne var oprindeligt foderstofssiloer, men nu bliver de omdannet til moderne boligejendomme i det nye ”2150 Nordhavn”.
Trafikken kan være farlig for de mange skolebørn, der skal krydse Frederiksværksvej i Hillerød for at komme til og fra skole. Der er godt nok en tunnel under vejen, men den er fyldt med graffiti og kan virke mindst lige så skræmmende.
Der er sket meget på kajen ved Christians Brygge i København inden for de seneste år. Ved udgangen af 2017 står endnu et byggeri færdigt. Projektet hedder BLOX, og det forventes at komme til at tiltrække flere tusinde mennesker dagligt.
I 2019 åbner den nye Metro-station på Københavns Hovedbanegård. Men allerede nu er håndværkere i gang med at indrette stationen under jorden. Der bliver etableret hoved- og nødtrappe, lagt fliser i selve stationsrummet og installeret togdriftssystemer i teknikrummene.